Dlouho jsem nevěděl, jestli tenhle článek vůbec budu psát. Ale E-COMMERCE AKCE praskají ve švech a akcí pro e-commerce je fakt hodně, takže jak jsem slíbil, tak konám. Už nejsem na každý akci, ale stejně to furt poslouchám. Jak je to možné? Mrkněte na e-commerce akce z posledních 3 měsíců, které (ne)stály za to.
Kvantita vs kvalita
Možná to bude tím, že si víc než dřív vybírám, kam půjdu. Začínám více řešit, jestli to stojí za můj čas a jestli to pro mě bude mít nějaký přínos. A co si budeme, vy to děláte taky, proto se furt potkáváme. Máme podobný vkus, protože považujeme stejné akce za kvalitní.
Sezóna se vždy rozjíždí tak na pomezí srpna a září. Koncem srpna jsme si tedy s Michalem a Vítkem střihli náš pravidělně nepravidelný sales mastermind, kde sdílíme zkušenosti se stejnou cílovou skupinou a postupy, jak se nám co daří a taky kde třeba tečeme.
Co zářilo v září
5.9. jsem dokonce vynechal i E-mail Date, který pořádá Taste. Že bych už se tolik nevěnoval e-mailingu? Ale jooo!
7.9. jsem samozřejmě nemohl chybět na Shopcampu, hlavně teda na afterparty, kterou dělali s Retino. Shopcamp je menší komunitní akce, kde se každý rok objevují známé tváře z e-commerce. I proto tam samozřejmě nemůžu chybět a už teď je mi jasné, že nebudu chybět ani příští rok! Víte, že už známe termín? Najdete ho v mém E-commerce kalendáři.
11.9. Ecomail jako každoročně pořádal offline školení pro naše klienty. Tentokrát ve Spojce Karlín a bylo to fajn!
12.9. byl dnem, kdy CzechCrunch uspořádal Startup Awards a ocenil nejzajímavější startupy. Mimochodem jsem moc rád, že cena popularity zamířila právě do Qerko, kteří díky mně posílají newslettery přes Ecomail.cz. Druhé místo si zasloužila Úžasná místa v Česku a na třetí příčce se usadilo Testuj.to. Mimochodem pamatujete na panelovku na pilotním eventu Meet&Deal? Mezi hosty byla i Eva Čejková právě z Testuj.to. Krom cen popularity došlo i na ceny Mladý Startup 2023, Investiční trefa roku 2023 a Startupová osobnost roku 2023. Seznam vítězů najdete na webu startupawards.cz. Můj projekt IMBase s největší databází CZ & SK influencerů se na první příčky nedostal. Zatím.
Po více než týdenní pauze jsem se vydal na Social Restart od Taste, který byl opět v Dlabačově a měl super přednášky! Cože? Já na přednáškách? Je to tak, většinu jsem jich stihl. Restarty jsou totiž spíš o obsahu než networkingu. Takže jsem věděl, do čeho jdu.
Den na to jsem se vydal do Spojky Karlín, kde Socialmind pořádal svůj Masterclass. Večerní akce se zajímavými speakery a zajímavými lidmi, co se dnes a denně prezentují na sítích, hlavně teda na Instagramu!
28.9. jsem pak nemohl chybět na akci E-commerce Connect by Trustpay. Tentokrát to bylo opět na lodi Sundeck a zase se sešla skvělá SK & CZ parta, která networkovala několik hodin!
Meet&Deal byl top. Těšte se na vol2
Následovala potřebná pauza, protože jsem finalizoval Meet&Deal. Můj první event, který jsem pořádal a který jsem měl kompletně pod svou taktovkou. Bezmála 150 lidí z řad influencerů, lidí e-commerce, investorů, podnikatelů nebo specialistů z různých oborů networkovalo a „dealovalo“ v Operu za doprovodu top cateringu, panelovky na téma budování komunity s fajn hosty až do večera.
Ohlasy účastníků včetně fotek najdete v reportu tady na blogu. Když už jsme dali do názvu „deal“, možná vás zajímá, zda nějaký klapl. K tomu jsem se vrátil v článku o představení termínu a místa pro vol2. Mezi těmi, kteří uzavřeli deal, patří jmenovitě freelance copywriter Daniel Klečka, brand stratég & architekt Jakub Kantor nebo třeba Michal Presse z Nifty Minds.
Kdy a kde teda bude Meet&Deal vol2? To najdete na oficiálním webu eventu!
Říjnová krasojízda
Vzhledem k tomu, že po Meet&Deal jsem chtěl vypnout, tak jsem si zaletěl do Gdaňsku a vynechal event od CC Jak prodávat na vlastní triko a také úplně poslední E-commerce BEERs, které pořádala agentura Sounds Good. Mimochodem do ní pár dní před tím vstoupil jako 100% vlastník Shopsys.
11.10. jsem se pak vydal na Retail Club 2020 trochu rozvířit vody a posunout se od e-commerce trochu k retailu. Ač všichni víme, že v jistém případě byste měli být jak online, tak offline, existuje mezi striktníma retailerama a čistě e-commerce velká propast. Pojďme ji vyplnit!
12.10. jsme pak v Ecomailu společně s Heurekou, Zásilkovnou a Shoptetem pořádali další Shopmasters. Tentokrát na téma data – dost složité téma, ale i přesto skvělá akce plná networkingu a mastermindů, které jsou pro Shopmasters klíčové!
24.10. jsem si střihl klasickej „dvoják“, začal jsem na Ecomail Meetupu pro agentury a pak se přesunul na halloweenskou party klienta, Alensa. Díky za pozvání!
26.10. mě Petr Vojnar pozval na svůj WorkNet, jakože workshop a networking. Petrův workshop na komunikační dovednosti byl skvělej a přínosnej, ač spoustu těch informací vím a již dělám. Co se týče té networkingové části, tam to dost pokulhávalo – dát tam leták, kde je vytisknutá cena 200 Kč za vstup na business snídani a následně je to 2x přeškrtlé lihovkou, zvýšené na 250 a pak 400 Kč, mi přijde uhozené. Ono taky tvrdit, že networkingové eventy stojí mezi 400 Kč a 4 000 Kč je asi podobná informace, jako říct, že auto si koupíte za 10k až 1 mio. Blbost, co?
30.10. jsme si s klukama dali opět Sales mastermind, tentokrát v Brasileiru. Občas je potřeba si to udělat hezký!
Listopadová expanze Slovensko
1.11. mě Lukáš Benzl pozval na AI konečně prakticky, kde mimo jiné přednášela i Petra Stupková. Tak jsem musel podpořit, že jo!
3.11. jsme zkolaudovali nové kanceláře Retina – ty, co převzali po Skladonu, a jsou fakt super! Skvělý prostory a ta terasa s tím výhledem?! Wau! Díky za pozvání!
7.11. Founders party – akce v prostorách Pražského hradu, Martinickém paláci – ty prostory jsou fakt nádherný. Nicméně samotná akce podle mého nestála za nic. Lidí pomálu, sice jsem potkal pár známých tváří, ale nic extra.
23.11. Jsem se opět zjevil na Slovensku v rámci své „expanze“. E-commerce Meetup v GymBeamu od Patrika a Marka byl skvělej! První akce v téhle sestavě a rovnou u jednoho z největších hráčů SK e-commerce. GymBeam má sklady a kanceláře na téměř 17 000 m2 a vše fakt promyšlený do detailu. Dalibor nás nechal nahlédnout pod pokličku jejich byznysu, jak nad tím přemýšlí a hlavně, jak jim to funguje. A to, že si dělají všechno sami? To je pravda a funguje jim to! Jen tak dál!
Z GymBeam skladu jsme se přesunuli na Marketingový štvrtok, který GymBeam pořádá už takřka 5 let. 27. akce v jejich podání, na kterou každý měsíc pravidelně chodí 200-250 lidí. Wau! Super akce se zajímavými speakery a parádní networking na východu Slovenska, v Košicích. Myslím si, že o Marketingovém Štvrtku ode mě ještě uslyšíte.
30. 11. se konal Creative Restart. Ten byl opět zejména o přednáškách od kreativců z Česka a Slovenska. Zajímá vás víc? Můžete se těšit na podrobnější report.
A co bude dál? Listopad je u konce a v prosinci jsou dle mého E-commerce kalendáře jen 4 akce, ve 3 městech a hlavně ve 2 dnech. Ale za to bude hodně vánočních večírků! Tak na kterém se vidíme?