O algoritmech na sociálních sítích jste mohli zde na mém blogu číst už v roce 2021 při jeho spuštění. Čas ale plyne rychle a věci na sítích se mění takřka ze dne na den. Proto jsem se rozhodl toto téma oprášit a představit vám, co se za tu dobu změnilo. Postupně se podíváme na Instagram, Facebook a TikTok. Hned ze začátku bych rád podotknul, že v tomto článku najdete kombinaci mého know-how, zkušeností a osobního názoru.
Na Instagramu vedou reels
Kdo netvoří Instagram reels, může na úspěchy na Instagramu rovnou zapomenout. Abyste se zalíbili algoritmu, tvořte reels, které budou v ideálním případě uživatelé sdílet a také přehrávat dokola. Udržení pozornosti a šíření jsou dva naprosto klíčové faktory, aby se vašim reels dařilo. Pomůže vám k tomu:
- kvalitní až virální obsah (dynamický střih, titulky, ideální délka videa apod.)
- dostatečně dlouhý, ale zároveň atraktivní popisek, který udrží čtenářovu pozornost
Pamatujete si, jak frčelo ukládání videí? To už Instagram skoro nezajímá. Ale ne, pořád má ukládání větší váhu než like. Likem totiž algoritmus Instagramu jen tak nenasytíte. Pokud se ale budeme bavit o klasických postech, zde naopak pořád platí ukládání a také komentáře.
Příklad reelu
Prvních 24 hodin jsem získal necelých 5k views, dále po skoro 30 hodinách 10k views a za dalších 6 hodin dalších 10k views.
Instagram stories
V rámci stories pořád využívejte formát stickers, což jsou například ankety, kvízy, posuvníky a prostě všechny věci, kde zapojíte publikum do akce. V poslední době se osvědčilo využívání closed friends neboli sdílení pro blízký okruh přátel. Proč? Protože v nich můžete mít lidi, kteří třeba nějakou dobu neviděli vaše stories. Instagram vás mohl posunout dále v seznamu a closed friends vás vrátí blíže k začátku. Pokud ani to nezabere, dejte si klidně pauzu 24 hod od uplynutí posledního story a pak tam naperte anketu.
Budování komunity na Facebooku
Na Facebooku vedou události a ruku v ruce s tím skupiny a budování komunit. Ideální je to spojit s vaší značkou. Zjistěte, co mají vaši zákazníci nebo obecně vaše cílová skupina společného a založte pro ně skupiny. Jejich cílem není krmit publikum svým obsahem, ale „přinutit“ uživatele, aby diskuze začínali a rozváděli sami. Vy se pak můžete připojit a v případě potřeby diskuzi doplňovat. Z takto vybudovaných skupin můžete těžit i roky, jako například já, ze skupiny Řeším e-mail marketing.
Zajímá vás více informací o budování komunit na Facebooku? I na to dojde na akci Meet&Deal, kterou pořádám. Kromě výživného networkingu se můžete těšit i na panelovou diskuzi právě o budování komunity. Přidejte se do události na Facebooku nebo do skupiny E-commerce Friends, pokud chcete být v obraze.
Je TikTok používanější než Google?
TikTok stále posuzuje každé video jako nové, takže počet followers je hezký ukazatel celkového zájmu, ale algoritmus to spíš nezajímá. Postupné posouvání videa dle zájmu a interakcí uživatelů je stále ojedinělým algoritmem mezi ostatními sítěmi. Ti, co ho pochopí, si během 10 minut upraví algoritmus na to, co potřebují, a dohledají si tam cokoliv. Ano, generace Z používá TikTok asi víc než Google.
Jak funguje LinkedIn?
Nechápu proč, ale před 2 lety jsem se v článku nezabýval algoritmem na LinkedInu. Udělám to i letos, ačkoliv tam postuju 4x týdně. Protože ho prostě nechápu. Sorry jako. Co o LinkedInu vím? Má rád ankety, respektive ty interakce v nich. Nemá rád odvádění z LinkedInu jinam na web, fungují prezentace a interakce asi jako všude.
Pomohl vám můj recept na algoritmy sociálních sítí v roce 2023? Pak budu rád, pokud mi článek zasdílíte na svých sítích.