Meta Verified: Hodně peněz za málo muziky?

Influencer marketing > Meta Verified: Hodně peněz za málo muziky?

Příliv modrých fajfek na Instagramu či Facebooku jste zaznamenali asi všichni. Společnost Meta zpřístupnila po vzoru Twitteru subscription model pro ověření účtu. Odteď se můžete klidně přidat mezi vyvolené ověřené, ale zadarmo to nebude. Ztrácí to tedy punc originality? K čemu to vlastně je? A co si od toho slibuje společnost Meta?

Zadarmo ani kuře nehrabe

Za 399 Kč (nebo 699 Kč za 2 profily) měsíčně si můžete koupit to slavné ověření. Samozřejmě platí co účet, to platba. V praxi to vypadá tak, že pokud jako já máte několik profilů: Instagram @jajsemandre a Facebook André a osobní André Kohout, tak je to už docela slušná částka. Meta si mne ruce…

Jak získat modrou fajfku

V dobu, kdy vydávám tento článek, už to bude mít k dispozici asi většina uživatelů těchto sociální sítí. Pokud to v Nastavení ještě nevidíte (viz screen), můžete si „stoupnout“ do pořadníku.

Ten najdete pomocí profilu někoho, kdo modrou fajfku již má. Jednoduše kliknete na jeho nickname a stistknete „vstoupit do pořádníku“. Mně osobně to trvalo necelý týden, než mě k tomu pustili. Samotné ověření po registraci netrvalo ani 10 minut. 

Pozor! Ověření si mohou koupit jen lidé starší 18 let. Důležitá poznámka: ano, jen lidé, takže firemní účty mají smůlu. 

Zde bych to ještě rád doplnil. Můžete získat ověření, přestože máte svůj účet na Instagramu přepnutý na firemní (například kvůli influencer marketingu či získávání přehledů). Ověření se ale váže ke konkrétní osobě. Budete tedy při registraci potřebovat doklad totožnosti. 

K čemu vám to bude

Díky předplatnému si lépe chráníte účet (musíte mít zapnuté dvoufázové ověření), máte kontakt na podporu (sice jen v angličtině) a mně třeba ve čtvrtek v 10:10 ani nefungoval a také máte k dispozici „exkluzivní“ samolepky… Rovněž patříte mezi vyvolené pro testování nových funkcí. 

Stojí to teda za to? V rámci vnímání lidí asi ne, ztratilo to váhu již během prvních 24 hodin od spuštění. Meta za tu dobu prodala v rámci předplatného 44 milionů ověření, čímž si přišla na $660 milionů. Takže z exkluzivní věci se rázem stal mainstream. 

Na druhou stranu ochrana účtu bude pro spoustu lidí stěžejní, protože k zablokování účtů může dojít relativně snadno. V případě, že je váš Instagram vaším hlavním zdrojem příjmů, je naprosto logické, že účet chcete chránit. Navíc díky podpoře máte v případě problému možnost se na někoho obrátit. 

Testování nových funkcí mi přijde relativně zajímavé, ale protože zatím Instagram ani Facebook nic testovat nepotřebuje, je to s velkým otazníkem. Jak často k tomu bude docházet? Jak exkluzivní ty funkce budou? A tak bychom mohli pokračovat. 

Modrá je dobrá?

Díky ověření nejspíš nevybočíte z davu, i když asi ani Meta nepočítá s exponenciálním růstem počtu předplatných. Ego vám to tak pohladí maximálně v prvních dnech než dojde k vystřízlivění. Ověření vám na druhou stranu umožní vyšší úroveň zabezpečení účtu. V tomto případě by se vám mohl hodit i kontakt na podporu. A v neposlední řadě na vás čeká pár funkcí navíc, jako například exkluzivní samolepky. Pomyslnou třešničku na dortu představuje testování nových funkcí. Ale to je zatím taková prázdná přidaná hodnota. Stojí vám to za 399 Kč měsíčně?

Osobně v tom vidím hlubší význam než jen to, že si někdo připadá „důležitý“ – jasně, do doby, kdy ověření Instagram přiděloval jen vybraným, tak to tam určitě bylo. V dnešní době, kdy na Instagramu má spoustu lidí postavený svůj výdělek (z větší části), je pro ně ochrana účtu a podpora důležitá. Asi si to v tuto chvíli dlouhodobě platit nebudu, ale věřím, že to dřív, nebo později zkusím zas. 

Jak to vidíte vy? Už máte modrou fajfku? Chystáte se koupit si ověření? Napište mi!

Jsem online

Jsem offline

Cesta k nejrychlejšímu spojení vede tudy.

jajsem@andrekohout.cz

+420 777 774 263

IČO 06115764

 
André Kohout