Tour de ecommerce vol. 4.1: První várka akcí od ledna do března 23

Marketing > Tour de ecommerce vol. 4.1: První várka akcí od ledna do března 23

Tak je to tu zas. Sezóna konferencí skončila, je tedy čas na pravidelně nepravidelný report a takové malé zhodnocení toho, co jsem v tomto roce zatím navštívil v rámci e-commerce akcí. Bylo toho dost, proto jsem tento report raději rozdělil na dva články – leden až březen a duben až červen. Jednak se vám to bude (snad) lépe číst a jednak se určitě budete těšit na pokračování. Pohodlně se usaďte a užijte si první díl. 

Zpátky do minulosti: Leden 23

Dnééés se tedy podíváme zpátky do minulosti na to, jak vypadal můj lednový návrat ze Srí Lanky. Den po návratu jsem hned šel na Slavnostní ukončení 3. běhu Startup Academy od CzechCrunche, který vyhráli kluci z Tanganica. Není to úplně tak e-commerce akce, ale i startupová scéna je hodně zajímavá. A to nemluvím o tom, že jeden takový startup jsem taky založil. IMBase coming soon

Ze slavnostního ukončení jsem se přesunul do kanceláří Legitas. Ano, to jsou ti, jak sídlí jedno patro nad Ecomail kanclem. eCommerce BEERS tu proběhlo už po druhé. Po tom měsíci, co jsem byl takřka mimo civilizaci, to byla skvělá akce. Viděl jsem všechny známé tváře a jak už to tak bývá, tak jsme skvěle utužili vztahy a navázali i nějaké nové. 

Den na to jsem šel na celodenní salesové školení, což v mém případě nebylo úplně nutné, protože to bylo hodnotné pro lidi, co v salesu teprve začínají, případně mají jen slabé zkušenosti. 

25. 1. pořádal Taste E-mail Restart, kde jsme byli s Ecomail.cz garantem obsahu. Největší konference zaměřená na e-mail marketing, kde se sešlo zhruba 350 e-mail markeťáků z řad klientů, agentur, ale i samotných platforem, se povedla na výbornou a dodnes posloucháme skvělé ohlasy na to, jak se akce povedla. V ten den CzechCrunch pořádal i speciál na E-commerce Jak přežít krizi, který jsem bohužel nestihl navštívit. No jo, e-mail marketing je stále priorita! 

Pivní přelom ledna a února

Přelom ledna a února jsem pak strávil na nebo v pracovním pivu. 26. 1. a 28. 1. jsem absolvoval pracovní pivo v rámci projektu za5dvanáct a pak taky s Tomášem Vovsem. 31. 1. pak přišlo na řadu pracovní pivo se (starým) známým grafikem a fotografem jménem Czekid. 2. 7. došlo na pracovní pivo IMBase – o tom ještě uslyšíte – a 8.2. jsem se potkal s lidmi z Autoarti. Do toho se mi podařilo ještě vložit nějaké to pracovní pivo s některými klienty. 

Únor rozhodně nebyl suchý

9. 2. jsme pak s Ecomailem společně se Zásilkovnou a Shoptetem pořádali další Shopmasters, které se tentokrát konalo v kancelářích Shoptetu. Na přednáškách si vzali slovo Samuel Huba, Ruslan Skopal a Kristýna Křížová. Akce byla opět založená především na mastermindech, kdy 6 mentorů sedělo zhruba 2 hodiny se zhruba 15 lidmi. Teda až na Tomáše Havryluka, který měl ve skupině skoro 30 lidí a strávil tam s nimi asi 3 hodiny. 😅

15. 2. proběhlo další eCommerce BEERS, které tentokrát hostilo TikTokuj. Akce probíhala v xPORT VŠE a zaměřovala se na tvorbu video contentu právě na TikToku. David a Vítek to prostě dělají dobře a chytili skvělou vlnu! Ten týden proběhl také Brand Restart od Taste, OpiClub na Slovensku od kluků z Opinestu a taky 1. ples by Citizen, kde jste mimo jiné mohli potkat spoustu kolegů z e-commerce. Ale zpátky k akcím, na kterých jsem byl já! 

20. 2. jsme si dali opět sales mastermind s klukama z Retina, Skladonu a Supportboxu. Od 22. 2 do 23. 2 se konalo Czech Online Expo, které jsme si tak nějak kolektivně mysleli, že už skončí, protože loňské popravdě nestálo za nic. A to jak z pohledu lidí, tak i po stránce obsahu, který je tam převážně placený. Tento rok mě to ale velmi překvapilo. Placený obsah byl stále o ničem, ale na akci byla spoustu lidí a hlavně spousta zajímavých lidí například z Kofoly, Notina, Albertu nebo třeba Naninails, což je díky tomu i náš nový klient v Ecomailu. Stále bude někdo tvrdit, že networking není třeba? 😊

27. 2. jsem si dal jedno IMBase pivo a druhý den 28. 2. začal International E-commerce Summit opět na Pražském hradě a opět jsem se utvrdil v tom, že lístek za bezmála 15 000 Kč bez DPH se v tomto ohledu nevyplatí. Lidí pomálu a vlastně jsem většinu znal, takže zadarmo na utužení vztahů a pro content na sítě dobrý. Což ale v rámci třídenní akce není úplně ideální výsledek. 

Březen i na Slovensko se vezem’

7. 3. jsem začal svojí čtyřměsíční cestu se Startup Academy od CzechCrunch, kde jsem poprvé užší veřejnosti představil můj nový projekt IMBase. O tomto projektu nejspíš také brzy něco sepíšu. Stay tuned. 

Týden na to se konal Eshopista v Kině Přítomnost na téma Kreativa nejen v e-commerce s přednášejícími jako Marek Říha z Alzy, Radovan Andrej Grežo ze Somebody & Somebody nebo Jonáše Čumrika z Notino. No jo, neprodejní přednášky jsou nejlepší! 

Další týden, 16. 3. probíhalo opět eCommerce BEERS. Tentokrát představovali Retino a Skladon velký test logistiky. K prezentaci si vybrali krásný prostor v centru Prahy, Opero. O tomto prostoru určitě ještě uslyšíte – Meet & Deal coming soon. Den na to, jsme s klukama vyrazili na skvělou pracovně nepracovní véču do Červeného Jelena. Miluju tyhle pracovní večeře aneb náklady na reprezentaci! 

Třetí týden v březnu jsem se vydal na Slovensko a do Brna. Začalo to 23. 3. v Bratislavě, kde TrustPay pořádal eCommerce Connect ve Viecha Malých Vinárov. Taky jsem tam poprvý ukázal svůj offline marketing na E-commerce Kalendář a zjistil jsem tam, že to byla skvělá investice. Z Bratislavy jsem se pak přesunul do Brna, kde jsme s Ecomail v sobotu měli stánek na E-commerce Day – což je menší akce (na Brno dobrý!), kde jsme s Petrem a Vítkem pobavili u jedné nejmenované přednášky, která byla o tom, jak vyhodit markeťáky a nespolupracovat s influencery. Wait, what?! Předposlední březnový den jsme se byli podívat na networkingu Hvězdy e-mailingu, což bylo završení online konference. Škoda toho místa, to není ideální místo pro networking. 

Co bylo příště

Divné spojení, co? 😅 Příště se podíváme na akce, které se konaly od dubna do konce června 2023. Stejně jako v prvním kvartálu toho nebude málo. Pokud ještě nemáte přehled o zajímavých e-commerce akcí, nechte si nasdílet můj E-commerce Kalendář. Jako bonus vám budou chodit do e-mailu i články, jako je tento. Díky, pokud jste to dočetli až sem. Byla to fuška stejně jako oběhnout všechny zmíněné akce. Ale ještě není všem dnům konec…

Jsem online

Jsem offline

Cesta k nejrychlejšímu spojení vede tudy.

jajsem@andrekohout.cz

+420 777 774 263

IČO 06115764

 
André Kohout