3 měsíce, 27 akcí, 6 klientských večerů, stovky kontaktů
Možná jste si všimli na mém LinkedInu o reálných dopadech prvního článku Tour de e-commerce konference. Jedním z nich byl impuls něco podobného nakopnout i na Slovensku. 24. listopadu se v Bratislavě na lodi Sundeck konal eCommerce connect od TrustPay. Celé kolo se ale odstartovalo už 30. srpna. Od té doby jsem proletěl bezmála 30 dalších akcí, no a teď letím na Srí Lanku, abych se na to mohl podívat z druhé strany (Zeměkoule).
S koncem léta co týden, to akce
Tentokrát to začalo 30. srpna první akcí od cc.cz/ecommerce, kterou CzechCrunch začal svou trilogii akcí věnovaných e-commerce. Z neveřejně dostupných zdrojů mohu potvrdit, že v tom hodlají pokračovat. Takže se máte na co těšit i příští rok. Jelikož šlo o jejich první akci v e-commerce, neobešlo se to mez menších „fuckupů“, jako třeba to, že jejich řízený networking nebyl vůbec řízený a vlastně nebyl vůbec. Lidé v e-commerce nejsou moc zvyklí platit za svoje pití, tudíž se hned po přednáškách sbalili a odešli.
Další akcí by mohl být i MBFWP, který trval několik dní a já osobně navštívil přehlídku Zootu, kde jsem potkal nejen mnoho známých e-commerce tváří, ale také spoustu influencerů. To já mám rád, když se ty světy takhle propojují.
Začátkem září už jako tradičně probíhal Shopcamp, který má mimo jiné na starosti Johana Kapošváryová. Tentokrát jsem akci nestihl od rána jako na předešlých ročnících, ale přidal jsem se až odpoledne po práci a věnoval se pouze networkingu. Na našem Ecomail stánku jsem nechal méně seniorního kolegu a kolegy ze supportu a marketingu. O afterparty se tentokrát postaralo Retino, kterému tyto akce opravdu jdou. Domluvili se s kavárnou naproti ČVUT a uspořádali ji tam. Díky za to, Marku!
Týden na to jsem šel poprvé na akci od agentury Taste. Vybral jsem si Social Date #9, kde mimo jiné přednášela má kamarádka Klára Lošková, která mluvila obecně o reakčním marketingu. Nechyběla pak ani Martina Bechyňová (aka @inkoustovatecka), která přednášela o tom, jak Liftago pracuje s reakčním marketingem. K tomu jen dodám: klobouk dolu! Na akci jsem poznal spoustu lidí z agentury Taste a mimo jiné jsme domluvili i kooperaci na společné akci E-mail Restart, na kterou se můžete těšit už v lednu (chcete slevu? napište mi!).
Den na to jsme s Ecomailem měli školení pro naše klienty a partnery. Celý den jsem networkoval v Hotelu Golf a seznamoval se s našimi klienty. Hlavním cílem bylo, aby klienti věděli, že za Ecomailem stojí reální i lidé, nejen e-maily a online chaty. 🙂
Ze školení jsem pospíchal rovnou na Eshopistu, který se tentokrát konal v Theatre Royal na Vinohradech. Musím vám říct (a organizátorům už jsem to řekl), že tento prostor pro takovou akci bohužel opravdu není vhodný… Kvůli divadelnímu rozložení je akce během přednášek absolutně nepoužitelná pro networking, což pro mě jako člověka, který na tyto akce chodí primárně spíš za networkingem než obsahem, byl docela problém. I proto jsem byl 3x napomenut, abych zmlkl. Po vysvětlení, že na akci chodí každý za jiným účelem, a po konci programu už to hodnotím jako super akci, kterou jsme si všichni jako již tradičně užili. Další Eshopista se konal 20. října konečně v jiných prostorách – Spojka Karlín. Jak to fungovalo tam? K tomu se také dostaneme.
Je zajít na pivo taky networking?
Další den jsem totiž měl domluvené pivo s klientem a potenciálním budoucím partnerem. Můžete namítat, že to není tak úplně konference, ale pro networking a poznávání klientů je velmi důležitá část. A to se počítá. Po večeři, pár pivech a několika domluvených next steps jsem se přesunul na první podzimní eCommerce Beers, které jak už určitě víte, pořádá Marek Duda, Patrik Babinec a Alena Barnová. Tentokrát se akce konala na Praze 5 v kancelářích Bootiq a opět jsem potkal spoustu skvělých lidí, ač většinu z nich jsem již znal.
V sobotu 17. září jsem zase vystrčil růžky mimo e-commerce jako takové a navštívil Zažít Kamenickou Jinak, které právě na Kamenické pořádá Arina Kuranová a moje kamarádka Eliška Nováková – oslí můstek – s Eliškou jsme s naším obchodem za5dvanáct skoro 3 roky sdíleli prodejnu DARK / Concept Store. Na akci jsem měl možnost poznat spoustu lidí s vlastními brandy nebo obchody, což jsou stále mí potenciální zákazníci, takže se to vlastně taky počítá, ne?
Po pár dnech jsem šel na druhou akci pro e-commerce od CzechCrunch a bylo vidět, že feedback, který jsem jim dával na první akci, si vzali k srdci a spoustu věcí upravili. Například řízený networking už u nich nenajdete a i alkohol je do jisté míry „zdarma“… Akce ale i tak byla z pohledu networkingu daleko přínosnější, a když jsem se jako jeden z posledních kolem 10. večer přesouval s lidmi z CC ke Dvoum Kohoutům, měl jsem velkou radost! Za to díky celému organizačnímu týmu v čele s Kájou Kováčovou.
23. září se konal Forbes Gala večer, který šel úplně mimo mě – byla to jedna z těch akcí, kde se „sleze smetánka CZ e-commerce“. Každopádně z doslechu vím, že akce byla úspěšná a povedená. Tak třeba mě to příští rok nemine… 😛
2 týdny odpočinku a zpět do akcí
Když pominu soukromé akce, návštěvu Moravy a tak podobně, měl jsem skoro 2 týdny volno. Následně jsme u nás v kancelářích Ecomail pod taktovkou Karla Dytrycha a Jakuba Stupky přivítali více než 10 obchoďáků, kteří si v rámci Mastermindu navzájem vyměňovali zkušenosti. Za to moc díky, protože to sice byly skoro 3 vyčerpávající hodiny, ale zato velmi přínosné.
Den poté jsem šel na pivo s jedním z našich největších klientů Alensa a agenturou Promogen. Byla to velmi povedená e-commerce sešlost a také skvělé utužení vztahů. Díky, kluci a těším se na další kroky!
Týden na odstartoval první ročník Digifestu, který pořádá Dáváme. Samotné expo mě ani tak nezaujalo hlavně kvůli spoustě lidí na malém prostoru. Ale afterparty už byla vydařená, přestože nebyla co do počtu lidí tak velká.
Ve čtvrtek 13. října jsme jako Ecomail společně se Zásilkovnou a Shoptetem uspořádali akci Eshopy eshopařům, která se z mého pohledu vyvedla – 3 řečníci, 6 souběžných Mastremindů a přes 100 lidí ve skvělých kancelářích Zásilkovny.
Další týden v pondělí jsme si s Markem Dudou, Vítem Matějkou a Michalem Tylečkem poprvé sedli na input Mastermindu ze začátku měsíce a šli víc do hloubky. Řešili jsme naše pipeplines, procesy, ale i celé fungování našich obchodních činností. Byli jsme ambiciózní a rovnou jsme si domluvili (první možný) termín na 5. prosince. Akorát nám to nakonec nevyšlo. Jeden z nás byl v Itálii, druhému tam padl offsite meeting a já jsem týden před odletem. No nic, kluci, tak v únoru, jo?!
Ve středu jsem navštívil další networking ze série eCommerce Beers, tentokrát v testuj.to v pražském Karlíně. Na to jsem se osobně moc těšil, protože holky, který testuj.to táhnou už nějakou dobu, z těhle mejch networkingů znám. Ale taky jsem věděl, že z nich konečně udělám potenciálního zákazníka Ecomailu – teda, stále ještě jen potenciálního? Mimo to pro mě bylo speciální v tom, že jsem domlouval hosta do panelové diskuze o influencer marketingu. Takže krom Eriky Eliášové, Evy Čejkové a Martina Vévody se jí účastnil také Jonáš Čumrik. Celkově to byla velmi povedená akce, protože jsem tam vymyslel i jeden novej business, kterej teď posouváme každým dnem dál a dál. Pokud vše dobře půjde, tak již příští rok spatří světlo světa. Držte nám palce!
2 akce za den? Pohoda
Den poté jsem měl hned 2 další akce – první byla interní Ecomail Meet up pro agentury a partnery, kteří s námi spolupracují, a druhá Eshopista. Z interní akce jsem odešel po části programu a poté, co jsem se pozdravil a prohodil pár slov se všemi známými i některými neznámými. Protože Eshopista měl být tentokrát na téma retence zákazníků, tak jsem potřeboval být spíš tam. Teda aspoň jsem si to myslel. Tentokrát akce probíhala ve Spojce Karlín, kterou už důvěrně znám z akcí od cc.cz a dalších. Každopádně to bylo velmi úzce zaměřené jen na zákazníky Exponey a bohužel tam tedy nebylo tolik lidí. Vlastně jich tam bylo dost málo, jak jsme se s Jakub Malý shodli.
Po kratší pauze, 1. listopadu jsem šel na poslední ze třídílné série CzechCrunch eventů o e-commerce. O těch už toho víte podle mě dost – i tato se nesla v podobném duchu. Je fajn vidět, že ty akce na sebe navazují. I díky tomu se tam točí spoustu známých tváří, které se vždy jen trochu obmění dle tématu přednášek.
Den na to jsem měl dlouho domluvenou večeři s klukama z Trenýrkárny, kterou bych opět mohl schovat pod „klientskou”, ale spíš bych to nazval přátelskou. Protože s Ruslanem Skopalem a Adamem Rožánkem už máme něco za sebou a rozhodně to není jen klientský vztah – a to je na tom všem to nejpříjemnější!
Hned ve čtvrtek pak byl LiveSport Talk, na který jsem byl pozvaný, ale nakonec jsem se nezúčastnil. Z doslechu vím, že obsahově byla akce skvělá (řešil se zejména branding), ale co se networkingu týče, tak to zas taková sláva nebyla. Každopádně i tyto jednorázové, firemní akce jsou další ze skvělých možností, jak se něco přiučit a poznat lidi, kteří třeba normálně nikam nechodí, jen se blbě hledají…
Další týden v pondělí slavil Footshop narozeniny, a protože je slavili v rámci výstavy v Galerii Mánes, kterou mám za rohem od kanceláře, tak jsem tam šel alespoň pozdravit a opět se ukázat. Věřím, že dřív nebo později se dozvíte proč.
Den poté jsem se šel seznámit s člověkem, který má na starosti mailing v Zootu a jejich skupině, protože už si více než 2 roky píšeme a nikdy jsme neměli příležitost se potkat.
Následovala středa a další Minutové Deskovky – o těch už jste taky slyšeli. Tentokrát byly opět výjimečné, protože byly ve středu místo klasické neděle a hlavně byly poslední v letošním roce. Opět skvělá akce plná nových kontaktů a známých se skvělou párty a teda i afterparty…
Den na to jsem se zúčastnil posledního letošního eCommerce Beers, které tentokrát bylo v Operu pod taktovkou TrustPay. Tam jsem se mimo jiné dozvěděl, že první díl tohoto článku měl takový úspěch, že holky z TrustPay vlastně motivoval se do takových akcí taky opřít.
Mimo to mě Ruslan vzal sebou na oslavu 1. narozenich bootiqu Breitling, což jsem si jako milovník hodinek opravdu užil. Takže večer na jedničku, protože a vlastně jako skoro tradičně jsem posbíral spoustu nových kontaktů a prohloubil spoustu vztahů.
Týden jsem zakončil společným pivem s Jakubem Malým, Markem Růžičkou, Lukášem Adámkem a Petrem Polákem a opět z toho máme dvě nové spolupráce a jednu na cestě – opět jedna těch úspěšnějších klientských večeří.
Pak následovaly dvě akce, který mě vlastně minuly, respektive jsem o nich tak nějak věděl, ale asi jsem je trochu vysklil – první bylo vyhlášení WebTop100, kde se opět sešla česká e-commerce a například kluci z Promogenu nebo Karel z Freela přebírali ceny, a druhá byla Founders Party & Disturp Awards, která se stejně jako Ecommerce Summit konala na Pražském hradě, kam jsem tak nějak neměl sílu jít. Už jsem začínal cítit vyčerpání z těch všech akcí… 😀
Mise „expanze” na Slovensko
24. listopadu jsem se vydal na akci na Slovensko (díky Trenýrkárně za půjčení auta), jak už jsem zmiňoval – TrustPay se rozhodlo do akcí trochu víc šlápnout a tak začali svou sérii slovenských eventů. První se konal na lodi v centru Bratislavy a byla to jedna z nejlepších akcí. Protože odcházet z akce, kde bylo cca 35 lidí, s tím, že krom těch, které jste znali, jste mluvili se všema a všechny teda tak nějak znáte, je prostě k nezaplacení. Díky téhle akci i schůzkám, kterém jsem tam za ty dva dny strávené absolvoval, mohu prohlásit, že „expanze“ na Slovensko začala úspěšně ve všech směrech. A to jak pro Ecomail, tak pro mě s ohledem na influencer marketing nebo social media. Moc se těším na další a doufám, že to zvládneme hned po mém návratu někdy v únoru.
Hned ze Slovenska jsem se vydal do Červeného Jelena, kam nás Kuba Stupka (co-owner Ecomailu) pozval s dalšíma kolegama jako odměnu za výpomoc se stavěním stánku na akcích. Dalo by se to nazvat velmi příjemným zakončením networkingové sézony, ale bohužel nebo bohudík ještě nekončíme…
29. listopadu se konala zatím asi největší akce pod taktovkou CzechCrunche, a to Money Maker, který probíhal v prostorách Cubexu na Pankráci a který pohostil více než 600 lidí a 20 speakerů ze světa fintechu a financí obecně. Protože jsem ale byl den předtím na pivu s Jakubem Malým a Tomášem Vovesem, tak to bylo trochu náročnější. Každopádně z piva máme další skvělý nápad, který budeme realizovat – možná už tenhle rok? 😛 Co se Money Makeru týče, celá organizace akce byla dokonalá, klobouk dolu pro Káju Kováčovou a celý tým cc.cz.
Poslední akce od CzechCrunch v tomhle roce byla People First by CC. Bohužel jsem ji nakonec musel vynechat, protože jsem řešil nějaké pracovní trable. Každopádně o akcí CC.cz ještě hodně uslyšíme, protože mají velké plány a možná s nimi něco v Ecomailu i upečeme.
S Ruslanem už se hodně dobře známe a tak je občas potřeba si skočit jen tak na pivo a véču a probrat svoje životy. Taky jsem ho trochu naučil s Instagramem, kterej relativně nedávno objevil a chce s ním více pracovat. Tak ho sledujte, ne?!
S Dafem na pivo za5dvanáct před odletem – Co bude s naším e-shopem za5dvanáct dál? Jak se nám tenhle rok dařilo? Jakou máme sezónu? To všechno jsem se svým společníkem Dafem probíral a hledal na to odpovědi. Musím říct, že jsme teda v poklesu, ale díky rapidnímu snížení nákladů jsme stále v plusu, a tak e-shop za5dvanáct budeme i nadále provozovat a uvidíme, jak to dopadne příští rok. Jo, a taky tam teda ode dneška máme obrovský výprodej našich skladových zásob. Tak tam mrkněte, protože hodinky za nákupku jen tak někdo neprodává.
Nebylo toho moc?
Proč jsem byl na tolika akcích? Jednoduše chci být vidět. Není v mých silách se seznámit se všemi na akci, ale seznámení je daleko jednodušší, když ho protistrana začíná slovy „Tebe už jsem někde viděl.” 🙂
Těšit se můžete ještě na článek, kde půjdu s některými akcemi více do detailu a taky vám brzy prozradím, kam se určitě chystám příští rok.
No nic, právě sedím v Dubaji na letišti a dopisuji poslední řádky tohohle článku, tak snad jste si čtení užili a já po těch zhruba 50 akcích za celej rok už čekám na letadlo na Srí Lanku. Tam se chystám měsíc makat remote, tak krom článku o networking akcích na příští rok se můžete těšit i na něco přímo ze Srí Lanky.
Seznam všech akcí a piv, které jsem navštívil
30.8. – cc.cz/ecommerce – 1. akce pro e-commerce
3.9. – Zoot.Lab by Zoot (MBFWP)
8.9. – Shopcamp
13.9. – Social Date #9
14.9. – Ecomail školení pro klienty
14.9. – Eshopista
15.9. – pracovní pivo s Ecomailem
15.9. – eCommerce Beers Bootiq
17.9. – Zažít Kamenickou Jinak
21.9. – cc.cz/ecommerce – 2. akce pro e-commerce
23.9 – Forbes galavečer (nezúčastnil jsem se), e-commerce gala konec září (nezúčastnil jsem se)
4.10. – Mastermind Sales by Jakub Stupka / Karel Dytrych
5.10. – pracovní pivo Alensa
11.10. – Digifest
13.10. – Shopmasters
17.10. – Mastermind sales Pipedrive
19.10. – eCommerce Beers v Testuj.to
20.10. – Ecomail Meetup pro agentury
20.10. – Eshopista
1.11. – cc.cz/ecommerce – 3. akce pro e-commerce
2.11 – večeře s Trenýrkárnou
3.11 – LiveSport talk (nezúčastnil jsem se)
7.11 – FTSHP narozeniny
8.11 – pivo Zoot
9.11 – Minutové deskovky
10.11 – eCommerce Beers TrustPay
11.11 – pivo Promogen / Trenýrkárna / Husky
15.11 – WebTop100 (nezúčastnil jsem se)
22.11 – Founders Party & Disturp Awards (nezúčastnil jsem se)
24.11 – eCommerce Connect by TrustPay
25.11 – večeře Ecomail
29.11 – Money Maker by CC
5.12 – People First by CC
6.12 – pivo s Ruslanem
7.12 – pivo za5dvanáct
Zajímá Vás, jaké akce se budou konat? Tak to jste tu správně. Mrkněte na můj web E-COMMERCE AKCE, kde najdete všechny nadcházející eventy na jednom místě. Zároveň je můžete různě filtrovat, abyste našli ten, který je přímo pro Vás.