Od začátku února do poloviny června jsem navštívil celkem 14 konferencí zaměřených především na e-commerce. Na jednu stranu jsem rád, protože se během covidové pandemie žádné akce nekonaly, ale druhou na stranu to bylo společensky poměrně náročné. Přesto jakožto obchoďák a freelancer považuji účast na těchto akcích za nezbytnou. Co jsem si z toho odnesl?
Ještě než se do toho pustíme… Chcete vědět, jaké akce se budou konat? Přehled nejen e-commerce akcí najdete na jednom místě, a to na mém webu E-COMMERCE AKCE. Tam se oproti E-commerce kalendáři o každé z nich dozvíte i něco víc a zároveň je můžete filtrovat podle toho, co zrovna hledáte.
Pár čísel na začátek
Na každé takové akci se bavím v průměru s 50 lidmi, se kterými z
90 % řeším totéž. Pokud to vynásobím počtem akcí, dá to dohromady 700 nových kontaktů za 3 měsíce. To je v přepočtu 10 nových setkání za den. Když si vezmete, že člověk ve své paměti uchová zhruba 1 000 lidí… Ještě že máme ty chytré telefony. Přes veškeré přínosy jsem rád, že je to konečně za mnou a v červenci se nechci objevit na žádné takové akci, kde bude více než 30 lidí. 🙂
Akce za akcí jako na běžícím páse
Vezměme to pěkně postupně. Všechno to začalo na začátku února v kancelářích Legitas eCommerce Beer na akci, kterou pořádají lidi z Retina a Skladonu spolu s Alčou Barnovou. Jde o menší komunitní akci pro markeťáky a lidi z e-commerce. V polovině února jsme si s Ecomailem střihli dvoudenní Czech Online Expo, kde jsme jako již tradičně měli náš dvoupatrový stánek spolu s „Eco” pivem. Za dva dny jsme zvládli potkat nespočet lidí a vypít nespočet piva… Na zdraví.
V březnu jsme pak měli Prosecco Lounge na International E-commerce Summitu, který se tentokrát konal na Pražském hradě v Martinickém Paláci, což je opravdu nádherný prostor, který se naprosto skvěle využil. Akce byla opět pro lidi z e-commerce a já se už teď nemůžu dočkat dalšího ročníku. Koncem března jsme pak uspořádali v Ecomailu další akci pro naše agentury, abychom s nimi prohloubili vztahy a také představili novinky, které jsme si pro ně připravili.
Nabitý duben
Začátkem dubna jsem pak dostal pozvánku od Heureky na vyhlášení Shop Roku, kterou již tradičně pořádají. Tentokrát se vše odehrálo v pražském Planetáriu a byl to opravdu skvělý večer, kde nechyběl snad nikdo z CZ a SK e-commerce scény. V dubnu jsem kromě toho navštívil ještě Reshoper, který se stejně jako COE konal v prostorách PVA v Letňanech, takže jsme s Ecomailem mohli zase vytáhnout náš dvoupatrový stánek. Na rozdíl od COE to ale měl Reshoper rozdělené na konferenci a expo. Já jsem samozřejmě strávil víc času na konferenci, abych mohl networkovat, zatímco kolegové byli celý den na stánku a odbavovali návštěvníky expa. Na Reshoperu se tento rok sešlo přes 4 000 lidí, a to možná i z důvodu, že to Jindra Fáborský (zakladatel) prodal Shoptetu.
Hned po Reshoperu pořádal Jiří Rostecký svůj E-shop Klub, který patří opět mezi menší komunitní akce pro podnikatele z e-commerce. Tentokrát tam vyzpovídal Jitku Dvořákovou, která vede CZC. Na konci dubna jsem se šel poprvé podívat na Minutové deskovky, které pořádá Petr „Minutový” Krejčí, který se snaží propojovat lidi napříč obory. Takže tady byla možnost potkat jak lidi z e-commerce, tak i z dalších odvětví.
Májový „odpočinek”
V květnu jsem si trochu odpočinul a navštívil jen 2 akce. Tou hlavní bylo E-business Forum, od kterého jsem po poslední ročníku, který se konal v Národním domě na Vinohradech, měl velké očekávání. Tentokrát to ale probíhalo v Konferenčním centru City, takže prostor šel kvalitou hodně dolů a s tím bohužel klesl i počet návštěvníků. Z akce, kde bylo naposledy třeba 300 až 400 lidí, jsem najednou stál na akci, kde jich bylo s bídou 150.
Na konci května jsem si pak střihnul ještě jednou Minutové deskovky, protože si Petr nyní bere volno a další deskovky bude dělat až někdy v září. V tomto případě jsem nešel jen na networkingovou část, ale dal si i hodinku deskovek. A musím teda říct, že to ty lidi sbližuje a seznamuje daleko více než samotný networking!
Červen ve velkém stylu
Červen začal ve velkým stylu, z malé komunitní akce eCommerce Beer pro cca 30 lidí jsem se ocitl na akci, kterou mělo pod taktovkou hlavně Retino, a přišlo jim tam zhruba 150 lidí. Za to dávám big up všem pořadatelům! Den poté pořádala Heureka akci s názvem Udržitelný e-shop, která se konala v prostorách Terasy Máj. Tam se dnes už bohužel nepodíváte, protože se chystají na rekonstrukci. Na Udržitelný e-shop potvrdilo účast zhruba 200 lidí, ale přišla s bídou polovina. I tak to ale stálo za to a těším se i na další akce z dílny Heureky.
Červen je doba, kdy se pomalu rozjíždí grilovací sezóna, takže každý rok pořádáme v Ecomailu grilovačku pro naše klienty. Loni se akce nesla ve znamení La Fiesty a tentokrát jsme vsadili na Cocktail party. Do našich kanceláří dorazilo zhruba 100 lidí, kteří si užili dobré pití, barmanskou show a skvělé jídlo.
Eshopista, akce kterou již tradičně pořádá Acomware, probíhala opět v prostorách La Fabrika. Přestože jde o malou komunitní akci, opět stála za to. Už 2 dny předem hlásili vyprodáno a bylo to na akci vidět. A to možná i proto, že šlo o poslední konferenci svého druhu před létem. Jen škoda, že jsem měl trochu dejavu k naší akci – spousta podobných tváří a hlavně ten pátek byl jako přes kopírák.
Ledy prolomeny, leady nasbírány
Každopádně všechny zmíněné akce se za mě povedly, některé více, jiné méně. Ale vcelku můžu říct, že nové leady jsem posbíral, vztahy utužil, ale hlavně jsme si to společně užili.
A teď? Teď si beru dovolenou a doufám, že se vidíme v září na Shopcampu!
Seznam navštívených akcí
- eCommerce Beer Legitas (02/22)
- COE (02/22)
- International E-commerce Summit (03/22)
- Ecomail event pro agentury (03/22)
- Shop Roku (04/22)
- Reshoper (04/22)
- E-shop klub (04/22)
- Minutové deskovky (04/22)
- E-business Forum (05/22)
- Minutové deskovky (05/22)
- eCommerce Beer Retino (06/22)
- Udržitelný e-shop od Heureky (06/22)
- Ecomail Cocktail Party pro klienty (06/22)
- Eshopista (06/22)