Alex Gritsayev začal „podnikat“ už ve 14 letech prodejem Pokémon karet. Dnes vede Socialmind, agenturu na správu sociálních sítí a tvorbu obsahu, která v roce 2024 míří na 100milionový obrat. Jak se dostal od freelancingu k jedné z nejprogresivnějších marketingových agentur v Česku? A proč věří, že budoucnost patří kvalitnímu video obsahu na sociálních sítích?
Chceš vidět vlog z behind the scenes? Tak se na něj nezapomeň podívat.
Od Pokémonů k multimilionovému byznysu
Podnikavý duch se u Alexe projevil už v dětství, kdy si vydělával obchodováním s Pokémon kartami. „Vyměňoval jsem je a měl největší sbírku ve škole. Když jsem odcházel na střední, rodiče mi říkali, že jsou bezcenné – ale já je prodal a vydělal prvních 10 000 Kč,“ vzpomíná.
Zkušenosti sbíral jako freelancer i v různých marketingových agenturách, až nakonec v roce 2020 založil Socialmind – agenturu zaměřenou čistě na správu sociálních sítí. Jak sám říká: „Marketing je o pochopení toho, co lidi nutí nakupovat. A sociální sítě jsou dnes největším trhem pozornosti.“


Proč Socialmind vsadil na Reels?
Před pár lety by si málokdo dokázal představit, že na díky Instagram Reels nebo TikToku může vyrůst miliardový byznys. Alex to ale viděl jinak. „Všichni jeli PPC kampaně a nevěřili, že organický obsah na sociálních sítích může přinést výsledky. My jsme šli jinou cestou.“
Dnes Socialmind spolupracuje s klienty jako Niceboy, Trenýrkárna nebo Gorenje a pomáhá jim budovat značky právě skrze krátká videa. „Zásadní je odlišit se. Když budeš dělat to, co ostatní, zapadneš do davu. Musíš přinášet unikátní a kvalitní obsah.“
Jaký je recept na úspěch?
Alex věří, že klíčem ke zdolání jakékoli výzvy je konzistence a vytrvalost. Podobně jako u svého prvního byznysu s Pokémony, musel i Socialmind budovat od nuly. „Pamatuju si, jak jsme na začátku postovali desítky Reels měsíčně a skoro nikdo je neviděl. Ale vytrvali jsme – a dnes je to hlavní růstový kanál našich klientů.“
Podle něj je taky důležité nezkoušet dělat všechno najednou. „Dlouho jsem hledal, co přesně v marketingu dělat. Když jsem si ale vybral jen správu sociálních sítí, všechno se změnilo.“
Jak vypadá den zakladatele Socialmindu?
Alex začíná svůj den brzy ráno, kolem 6:30. Po meditaci a krátkém ranním workoutu následují dvě hodiny intenzivní soustředěné práce. „Dopoledne se věnuji strategii a rozvoji firmy, odpoledne schůzkám s klienty a týmem.“
Když se ptáme, co se změní, když má kocovinu, směje se: „Nestává se to často, ale když už, dopoledne to beru volněji a odpoledne naskočím zpět do práce.“


Budoucnost patří kvalitnímu obsahu
Co čeká Socialmind v následujících letech? Expanze a další růst. „Chceme mít exkluzivní spolupráce s nejlepšími značkami v každém segmentu. Už teď pracujeme s lídry v retailu, elektronice nebo fashion a chceme to ještě posílit.“
Zároveň má jasnou vizi pro tvorbu obsahu: „Kvalita bude hrát stále větší roli. Kdo nezačne investovat do profesionální tvorby teď, bude to mít za pár let mnohem těžší a dražší.“
Chceš budovat značku na sociálních sítích?
Alexův příběh ukazuje, že být včas u nových trendů a dokonale je ovládnout je klíčem k úspěchu v marketingu. Pokud tě fascinuje svět sociálních sítí, sleduj práci Socialmind nebo si s Alexem domluv schůzku.
„Sociální sítě jsou dnes klíčem k úspěchu značky. Pokud nevíš jak na to, Socialmind ti pomůže,“ uzavírá Alex.
Celý rozhovor s Alexem můžeš zhlédnout v rámci mého pořadu Reels Talk byAndré.