Aktualizováno: Meta Verified – Hodně peněz za málo muziky?

Influencer marketing > Aktualizováno: Meta Verified – Hodně peněz za málo muziky?

Příliv modrých fajfek na Instagramu či Facebooku jste zaznamenali asi všichni. Společnost Meta zpřístupnila po vzoru Twitteru subscription model pro ověření účtu. Odteď se můžeš klidně přidat mezi vyvolené ověřené, ale zadarmo to nebude. Ztrácí to tedy punc originality? K čemu to vlastně je? A co si od toho slibuje společnost Meta?

Zadarmo ani kuře nehrabe

Cena tohoto slavného ověření startuje na 15 dolarů měsíčně. Samozřejmě platí co účet, to platba. V praxi to vypadá tak, že pokud jako já máš několik profilů: Instagram @jajsemandre a Facebook André a osobní André Kohout, tak je to už docela slušná částka. Meta si mne ruce…

Osobně si to platím od začátku na soukromém profilu. Protože na Instagramu dost pracuju, beru to jako cenu za bezpečnost mého profilu, abych o něj třeba nepřišel. Jiné výhody to za mě asi nemá, vyjma toho, že profil trochu víc vynikne. I z tohohle důvodu jsem zakoupil nejnižší verzi předplatného na byznys profilu Meet&Deal.

Update roku 2024 je tu

Ačkoliv jsem tento článek psal už v létě roku 2023, teď se přesuneme se do podzimu roku 2024, kdy Instagram přišel s novou verzí Meta Verified Business. Tu rozšířil o nové úrovně předplatného, které nabízejí různé funkce přizpůsobené potřebám firem. Ano, konečně ověření můžou získat i společnosti, původně to totiž bylo jen pro lidi. Nové úrovně – Business Standard, Plus, Premium a Max – poskytují firmám více nástrojů pro zvýšení viditelnosti, ochranu proti podvodům a lepší zákaznickou podporu. 

Základní plán Standard za necelých 15 dolarů měsíčně zahrnuje ověřovací odznak, lepší pozici ve vyhledávání a základní podporu. Vyšší plány jako Plus a Premium, nabízejí další výhody, jako jsou odkazy na reels, ochranu proti napodobování účtů, prioritní podporu a možnost půlročních hodnocení obsahu od expertů Meta, což firmám může pomoct optimalizovat jejich marketingové strategie. Nejvyšší plán Max vychází 349,99 dolarů měsíčně a zahrnuje komplexní podporu, včetně telefonického kontaktu s Meta, a více možností pro přizpůsobení profilu. Tento update reaguje na různé potřeby firem, poskytuje jim flexibilitu a umožňuje maximalizovat jejich přítomnost na platformách Meta.

Jak získat modrou fajfku

V době, kdy aktualizuju tento článek, už tuhle funkci mají k dispozici všichni uživatelé. Stačí jít na svůj profil, přejít do nastavení a v panelu pro profesionály najdeš možnost ověření. A je to. Easy. To já to ještě před rokem jsem musel jít na profil někoho, kdo modrou fajfku již má. Potom kliknout na jeho nickname a stisknout „vstoupit do pořadníku“. Pak to trvalo necelý týden, než mě k tomu pustili. Samotné ověření po registraci netrvalo ani 10 minut. 

Pozor! Ověření si mohou koupit jen lidé starší 18 let. A samozřejmě už i firmy.

Zde bych to ještě rád doplnil. Můžete získat ověření, přestože máš svůj účet na Instagramu přepnutý na firemní (například kvůli influencer marketingu či získávání přehledů). Ověření se ale váže ke konkrétní osobě. Budeš tedy při registraci potřebovat doklad totožnosti.

K čemu vám to bude

Díky předplatnému si lépe chráníš účet (musíš mít zapnuté dvoufázové ověření), máš kontakt na podporu (sice jen v angličtině) a mně třeba ve čtvrtek v 10:10 ani nefungova. A taky máš k dispozici „exkluzivní“ samolepky… Rovněž patříš mezi vyvolené pro testování nových funkcí. Ale samozřejmě záleží na tom, jakou úroveň Meta Verified si pořídíš.

Stojí to teda za to? V rámci vnímání lidí asi ne, ztratilo to váhu již během prvních 24 hodin od spuštění. Meta za tu dobu prodala v rámci předplatného 44 milionů ověření, čímž si přišla na $660 milionů. Takže z exkluzivní věci se rázem stal mainstream. 

Na druhou stranu ochrana účtu bude pro spoustu lidí stěžejní, protože k zablokování účtů může dojít relativně snadno. V případě, že je Instagram tvým hlavním zdrojem příjmů, je naprosto logické, že účet chceš chránit. Navíc díky podpoře máš v případě problému možnost se na někoho obrátit. 

Testování nových funkcí mi přijde relativně zajímavé, ale protože zatím Instagram ani Facebook nic testovat nepotřebuje, je to s velkým otazníkem. Jak často k tomu bude docházet? Jak exkluzivní ty funkce budou? A tak bychom mohli pokračovat.

Modrá je dobrá?

Díky ověření nejspíš nevybočíš z davu, i když asi ani Meta nepočítá s exponenciálním růstem počtu předplatných. Ego ti to tak pohladí maximálně v prvních dnech, než dojde k vystřízlivění. Ověření ti na druhou stranu umožní vyšší úroveň zabezpečení účtu. V tomto případě by se ti mohl hodit i kontakt na podporu. A v neposlední řadě na tebe čeká pár funkcí navíc, jako například exkluzivní samolepky. Pomyslnou třešničku na dortu představuje testování nových funkcí. Ale to je zatím taková prázdná přidaná hodnota. Stojí ti to za 399 Kč měsíčně?

Osobně v tom vidím hlubší význam než jen to, že si někdo připadá „důležitý“ – jasně, do doby, kdy ověření Instagram přiděloval jen vybraným, tak to tam určitě bylo. V dnešní době, kdy na Instagramu má spoustu lidí postavený svůj výdělek (z větší části), je pro ně ochrana účtu a podpora důležitá. Asi si to dlouhodobě platit nebudu, ale věřím, že to dřív, nebo později zkusím zas. 

Jak to vidíš ty? Už máš modrou fajfku? Chystáš se koupit si ověření? Napište mi!

Jsem verified a stojí mě to 399 Kč měsíčně. 

Jsem online

Jsem offline

Cesta k nejrychlejšímu spojení vede tudy.

jajsem@andrekohout.cz

+420 777 774 263

IČO 06115764

 
André Kohout