Influencer marketing: proč je důležitý & jak docílit toho, aby byl úspěšný

Influencer marketing > Influencer marketing: proč je důležitý & jak docílit toho, aby byl úspěšný

Influencer marketing se v dnešní době stává tou nejefektivnější formou marketingu. S rychlým rozvojem sociálních sítí získává obrovský nárůst popularity. Společnosti a značky využívají sílu známých osobností na sociálních médiích, aby oslovili novou cílovku autentickou a důvěryhodnou cestou. Proč byste influencer marketing měli zařadit do své marketingové strategie? A jak udělat, aby byl efektivní? 

Proč je influencer marketing důležitý

Rostoucí oblíbenost influencer marketingu má své důvody. Nabízí značkám nejen řadu výhod, ale také velký potenciál. První výhodou, kterou jsem nakousl už v úvodu, je snazší přístup k novému publiku a potenciálním zákazníkům, kteří daného influencera sledují. Díky tomu se může zvýšit povědomí o značce, posílit důvěryhodnost značky a také vztah mezi značkou a jejími zákazníky. 

Spolu s tím souvisí i lepší zacílení segmentů, které chce značka oslovit. Jelikož má každý influencer specifické rysy a unikátní styl komunikace, kvůli kterému ho uživatelé sledují, umožní to značkám efektivně zacílit na zákazníky a dosáhnout lepšího výsledku než u jiných marketingových kanálů, které jsou (řekněme) více plošné. 

Kromě rozšíření a správné segmentaci cílového publika váminfluencer marketing pomůže i s angažovaností. Sledující mají tendenci věřit doporučením jejich oblíbeného influencera, a tak jsou ochotnější se zapojit do konverzací, které jsou s nimi spojeny. A to dále vede k vyššímu engagementu uživatelů, sdílení obsahu a vytvoření silné komunity kolem značky.

Klíčové kroky pro úspěšný influencer marketing

Plánujte a vyhodnocujte. Ještě před výběrem samotného influencera si stanovte cíle a rozpočet na danou kampaň. Dále je důležité si určit klíčové ukazatele výkonnosti, aby bylo možné efektivně měřit a vyhodnocovat účinnost této marketingové strategie. Ne všechno se dá dobře změřit, ale měřte všechno, co jde.

Influencer je ten, na kterém to celé stojí, proto byste neměli jeho výběr nijak uspíšit. Začněte s tím, jestli je daný influencer relevantní pro vaši značku, jestli je autentický a jaká je míra zapojení jeho sledujících. Tvůrce by s vámi měl zároveň sdílet cílovou skupinu zákazníků, aby dokázal předat informace o vaší značce s důvěryhodností a nadšením. 


Nezasahujte příliš do tvorby kampaně. Daného influencera jste si vybrali z nějakého důvodu, proto je důležité mu umožnit flexibilitu a kreativitu při tvorbě obsahu. Tím zlepšíte relevanci a autenticitu vaší kampaně, protože sledující očekávají obsah, který je přirozený a odpovídá jejich zájmům a potřebám.

Pusťte se do toho

Z influencer marketingu se stala nezbytná součást moderního marketingového mixu, což značkám otevřelo dveře k jedinečné příležitosti oslovit své cílové publikum originálním způsobem. Správně provedený influencer marketing může vést k posílení povědomí o značce, aktivaci cílového publika, zvýšení prodejů a dalším pozitivním přínosům, ale jako u každé jiné marketingové strategie je třeba si dát pozor na několik základních kroků. Protože stejně jako vám influencer marketing může pomoct, může vaši značku také poškodit.

Jsem online

Jsem offline

Cesta k nejrychlejšímu spojení vede tudy.

jajsem@andrekohout.cz

+420 777 774 263

IČO 06115764

 
André Kohout