Nejhorší období v mém životě? Vyhoření. Drahá, ale dobrá zkušenost

Reels Talk byAndré > Nejhorší období v mém životě? Vyhoření. Drahá, ale dobrá zkušenost

Tenhle díl Reels Talku je jiný. Ne proto, že by byl méně byznysový. Ale proto, že jsem v něm na druhé straně stolu. Čtyři eventy během čtyř měsíců, stovky jednání s lidmi, tlak, očekávání. Navenek všechno fungovalo, uvnitř už ne. V tomhle rozhovoru otevřeně mluvím o vyhoření, lidech v byznysu a o tom, co bych dnes dělal jinak. Díky Dominiku Válkovi, že mě vyzpovídal v 16. díle Reels Talku byAndré.

„Ráno jsem se budil a říkal si, že se na to všechno vy*eru“

Když se mě Dominik zeptal na nejtěžší období v životě lidsky i profesně, odpověď byla překvapivě jasná.

V první polovině letošního roku jsem měl dny, kdy jsem ani nechtěl vstát. Udělali jsme čtyři eventy během čtyř měsíců. Neustálé rozhodování. Lidi. Tlak. Očekávání. Navenek nic nešlo poznat. Meet&Deal je se mnou hodně spojený brand a nemohl jsem si dovolit, aby bylo něco vidět. Uvnitř to ale jelo naplno.

Měl jsem myšlenky typu, že půjdu pracovat do Alberta na kraj Prahy a budu mít klid, nebo že odletím na Bali a smažu si všechny sociální sítě. 

Zpětně jsem uvědomil, že jsem vyhořel.

Za vším hledej lidi

Za poslední dva roky mě nejvíc překvapila jedna věc: lidi.

Ne administrativa. Ne marketing. Ne prodej. Ale lidi. Především takoví lidi, kteří něco slíbí a nedodrží, plní svou část dohody na 25 %, ale tváří se, že je všechno v pohodě, jsou uražení, když se snažíš věci řešit a neplácáš je u toho po zádech. 

A tohle všechno se ti začne sčítat. Zvlášť když komunikuješ se stovkami lidí měsíčně. Přitom počtu lidí se vždycky někdo najde. I když celkový procento je možná malý, reálně to na tebe má velký dopad.

Osobní brand je tvůj nejdůležitější brand

Jedna věc, kterou v Reels Talku říkám opakovaně a za kterou si stojím:
Každej si budujeme osobní brand. A je jen jeden.

Je úplně jedno, jestli dneska děláš pro tuhle firmu nebo jinou. Když něco nedodržíš, k někomu se zachováš blbě, když nekomunikuješ, dřív nebo později se ti to vrátí. Praha je malá. A byznysová Praha je ještě menší. 

Spousta věcí se dá samozřejmě napravit. Ale ten šrám tam zůstává. Na to pamatuj.

Co dneska dělám jinak

Tohle období mě hodně naučilo. O lidech, o práci i o sobě.

Dneska si víc s lidmi sedám a vyjasňuju očekávání hned na začátku, víc řeším komunikaci a nastavování pravidel, víc věcí smluvně ukotvuju, i když to na první dobrou možná zní nehezky.

Ne proto, že bych lidem nevěřil. Ale proto, že zkušenost mě naučila, že důvěra bez hranic je drahá. A pořádek dělá přátele.

Celkově nebyla to levná zkušenost. Ale byla dobrá a cením si jí.

Nejsem Ash Ketchum. Nechci chytit všechny

Nejsem tady od toho, abych pochytal všechny. Ať už jde o eventy, projekty nebo spolupráce,  vím, že nemůžu dělat s každým. A je to v pořádku. Stejně jako to, že některé projekty potřebují čas, zrání, pauzu.

V 16. díle v Reels Talku byAndré se dál dozvíš:

  • jak se za téměř 3 roky proměnil Meet&Deal a co na něm dnes funguje jinak než na začátku,
  • které Meet&Deal eventy považuju zpětně za nejpovedenější a proč,
  • jaké jsou Meet&Deal plány do budoucna,
  • co mi projekt BezCyklení ukázal o práci s komunitou a dlouhodobé strategii,
  • jak dnes přemýšlím o rozdělení energie mezi více projektů.

Dej si celej díl a dej mi vědět, co si o tom myslíš. 

Jsem online

Jsem offline

Cesta k nejrychlejšímu spojení vede tudy.

jajsem@andrekohout.cz

+420 777 774 263

IČO 06115764

 
André Kohout