Z Meet&Deal neodejdeš s vizitkama, ale se skutečnými spolupracemi a taky se zážitky, které v tobě budou dlouho rezonovat. O (milio)nových dealech se v minulosti přesvědčil například Jakub Kantor aka Mr. Brand. Tentokrát je to třeba Libor Nádvorník, Jakub Malý, Dan Rykr a spousta dalších. Jaké spolupráce se rodí na Meet&Deal?
Nejvýživnější networking
Tohle nám nikdo neodpáře. Dej dohromady zajímavé lidi na unikátním místě, přidej skvělý catering, drinky a vyšperkuj doplňkový program a máš místo, kde se rodí spolupráce samy.
Ono to totiž není na sílu. Žádný speed dating, nucená kolečka, předávání vizitek ani nic podobného. Ale uvolněná a neformální atmosféra, kam se můžeš jít bavit s lidmi, kteří to mají jako ty. Kde budeš mít možnost pobavit se s někým takovým, aniž by se soustředil na přednášku? Při coffee breaku? To určitě.
Libor Nádvorník z Mailkitu je pravidelným hostem Meet&Deal. „Lidí jsem poznal hromadu. Odhadem třeba 20–30. Dotahujeme spolupráci s Foxdeli a komunikujeme s x dalšími, včetně těch, ke kterým bychom se jinak jen těžko dostali,“ říká. To je přesně ta pointa — mít na jednom místě lidi, kteří jsou normálně těžko dostupní.
Vytvořili jsme prostor, který nás baví. A očividně baví i naše účastníky. A ty dealy? Ty už jsou jen třešničkou na dortu. Hlavní je potkávat se, vytvářet a budovat vztahy. Protože minimálně podle mě je dneska byznys především o vztazích. „Vždy poznám nové lidi a moc mě baví jejich příběhy a zkušenosti. Navíc sdílení know-how je něco, co mě hrozně bere. Mimo ostatní klasické dealy jsem našel nového právníka, Dominika Lokvence. Příjemným bonusem je náš společný náhled na společnost a život,“ říká Jaroslav Nosek, obchodní ředitel Radiohouse.
Deal pro dobrou věc
Tenhle deal asi nemá takový byznysový potenciál, který můžeš očekávat. Ale má to mnohem víc. Před nějakou dobou jsme se spojili s Kubou Čáslavou aka Kubova English, kterého asi nemusím úplně představovat. Ten založil se svou mamkou Nadaci Kubova English a ve spolupráci s nimi vybíráme každý náš event finance na dobrou věc prostřednictvím tomboly nebo dražbami.
S příspěvky na dobrou věc jsme začali na Meet&Deal vol2 a od té doby se blížíme k 500 000 Kč. Jasně, nejsou to miliony, ale v tomhle případě má každá koruna smysl.
Kouzlo networkingu? Dlouhodobost
Jeden networking tě nespasí. Jasně, můžeš na první dobrou rozjet pár spoluprací. Ale o vztahy se musí pečovat. Nejlepší způsob, jak budovat vztahy, je potkávat se pravidelně. Proto Meet&Deal není o jednom eventu. Sama se o tom přesvědčila taky Eliška Krásná, lektorka angličtiny: „Zatímco na vol8 v Plzni se mi nějaký deal úplně uzavřít nepovedlo, nebo navázat zajímavé obchodní vztahy, ale za to podruhé, když jsem již byla otrkaná, to šlo jak po másle a odnesla jsem si spoustu inspirace i budoucích dealů. Takže mohu potvrdit, co mi řeklo více zdrojů – kouzlo networkingu je především v dlouhodobosti, takže se budu snažit chodit pravidelně, jak jen to půjde.“
Co díl, to deal
Každý event přináší zajímavé příběhy. Dan Rykr, CEO Buzzoons, to shrnul jasně: „Poznal jsem desítky lidí. Vypsat všechny by mi zabralo mrdu času — a to ukazuje, jak skvěle tahle akce funguje!“ Z konkrétních spoluprací zmiňuje správu sociálních sítí a osobního brandu pro Ruslana Skopala nebo spolupráci se značkou Dajana Rodriguez. „Spoustu inspirativních lidí, zajímavé kontakty — o tom to je.“
Jakub Malý z Targita oceňuje, že každý Meet&Deal má jinou skladbu lidí. „Navázali jsme několik nových kontaktů a z některých se postupně vyvinuly menší spolupráce. Pomohly nám otestovat naše řešení a potvrdit, že zapadá do potřeb e-commerce firem.“ Někdy to není hned o velkých číslech, ale právě o malých krocích, které dávají směr.
Ale není to jen o dealech…
Petr Šváral bere networking spíš jako výměnu zkušeností než lov na kontrakty. „Odovzdávame si myšlienky, zdielame starosti a snažíme sa poradiť jeden druhému so skúsenosťami. Spoluprácu vyslovene nehľadám.“ I tohle je součást Meet&Deal. A ano, dodává i poznámku: „Jedlo a drinky zdarma? Paráda.“
A pak ty detaily…
Ivo Mrena ze Shoptetu říká: „Poznal jsem několik fakt super lidí, navázali jsme dvě spolupráce s našimi e-shopaři. Vznikl z toho projekt pro naše customer success stories. A příště prosím — víc šampanského!“
Další deal? Na vol10 Xmas Edition
„Pre mňa je to ideálne miesto baviť sa s ľuďmi pod jednou strechou. Úprimne sa mega teším na tento nasledujúci event. Vyzerá, že si tam dotiahol zaujímavé mená. Za mňa tieto akcie držia moje spoločenské ecom vyžitie“, dodává na závěr Alexandra Nálepková ze slovenského startupu Luigi’s Box.
Čeká nás jubilejní 10. event. Meet&Deal vol10 Xmas Edition se bude konat 11. prosince. Ideální příležitost zakončit rok nejvýživnějším networkingem. Už teď se můžeš na meetdeal.cz přidat na waiting list a mít tak možnost pořídit si vstupenku mezi prvními.