Tomáš Bzirský je jméno, které rezonuje v české e-commerce. Zkušenosti sbíral nejen v online prodeji, ale i v oblasti marketingu a strategického vedení firem. Od vlastního podnikání s prodlužováním vlasů přes marketingové řízení v GymBeam a online supermarketech jako Rohlík a Košík až po roli Head of Group Marketing ve skupině Packeta. V Packetě skončil v prosinci 2024, od té doby je na volné noze. Jak se na svou cestu dívá, co ho žene vpřed a jak se pracuje s nejvlivnějšími jmény českého e-commerce?
Chtěla si prodloužit vlasy…
Tomášova cesta začala nenápadně. Ve světě tvorby webových stránek se pohyboval už od 15 let, kdy si osvojil první technické dovednosti. „Pamatuju si, jak jsem nakopíroval jednu stránku v iframu a byl jsem na sebe hrozně hrdý,“ vzpomíná. Klíčový zlom nastal díky jeho přítelkyni (dnes manželce), která si chtěla prodloužit vlasy. Viděli v tom příležitost – produkt na trhu chyběl, a tak spustili vlastní e-shop.
„Byla to jízda,“ říká dnes s úsměvem. „Člověk se dostává do debat s dodavateli, učí se celní procesy a pochopí, že Evropa je malá a musí se vydat do Číny.“ Jeho prvními obchodními partnery byli dodavatelé z eBay, protože Aliexpress ještě nebyl tak známý. „Dnes je obchodní prostředí úplně jinde, ale tehdy bylo všechno jedno velké dobrodružství.”


Packeta: Vstup do logistické sféry
Jako CMO Tomáš řídil marketing celé skupiny Packeta, kam patří i Zásilkovna. „Bavila mě myšlenka vrátit se zpátky k marketingu, a tohle byla perfektní příležitost,“ vysvětluje svůj kariérní posun. Také přiznává, že práce s energickými lídry jako Simona Kijonková pro něj nebyla žádným šokem: „Měl jsem štěstí pracovat s lidmi, jako je Tomáš Čupr, Dalibor Cicman nebo právě Simona. Co mají společného? Absolutní zapálení, víru v to, co dělají, a neuvěřitelný drive.“
Největší fuckup? Pokuta od finančáku
Tomáš není typickým manažerem, který by se zavřel v kanceláři a delegoval úkoly. „Sedím mezi lidmi v týmu, chci mít všechny informace z první ruky,“ popisuje svůj styl vedení. Běžný pracovní den znamená plánování, kontrolu dat a strategické meetingy. „Mám rád čísla, takže se dívám, jak dopadly výsledky, co nám funguje a co ne. Chceme se posouvat dál,“ dodává.
A jak zvládá práci po probdělé noci? „Když mám kocovinu, přijdu trošku později,“ přiznává se smíchem. „Ale musíš to překonat, zabojovat a jet dál.“
Nikdo není neomylný a Tomáš se svými nezdary netají. „V začátcích podnikání jsem pořádně nerozuměl některým procesům a zapomněl nahlásit některé transakce. Skončilo to pokutou od finančního úřadu a celními oplétačkami. Na tom jsem se hodně poučil,“ říká. Dnes už si na finance dává mnohem větší pozor.



A co když zrovna nepracuje?
Když se Tomáš neponořuje do marketingových strategií, rád cestuje. Na seznamu neoblíbených míst má jednoznačně Bangkok. „Strávili jsme s manželkou dva měsíce v Asii, a Bangkok byl nejhorší zážitek. Prošli jsme ho křížem krážem, ale neokouzlil nás.“
A pokud jde o moderní technologie? „ChatGPT je dobrý pomocník, ale pořád tě nenahradí,“ říká. „Používám ho na rešerše, ale kreativní rozhodování pořád musí dělat člověk.“
Co bude dál?
Tomášova kariérní dráha se vyznačuje tříletými cykly, kdy hledá nové výzvy. Co bude jeho další krok? „Momentálně jsem spokojený. Mám silný tým a baví mě pracovat na Packeta Group. Co bude za rok? To teprve uvidíme,“ uzavírá s úsměvem náš Reels Talk byAndré. Od té doby ale víme, že v prosinci 2024 v Packetě skončil. Jeho tříletý cyklus se naplnil. Dle našich dostupných informací je od té doby na volné noze.
Pokud tě baví příběhy inspirativních lidí jako třeba Tomáš Bzirský, sleduj další rozhovory Reels Talk byAndré na mém YouTube.