Jak na úspěšnou spolupráci s influencery vol2

Influencer marketing > Jak na úspěšnou spolupráci s influencery vol2

Poslední dobou se s influencer marketingem roztrhl pytel a stala se z něj jedna z nejúspěšnějších marketingových forem vůbec. Komunikace s influencery je klíčovým faktorem pro úspěch kampaní, což potvrzují i sami influenceři. Podmínky spolupráce by měly být výhodné pro obě strany. Zní to jednoduše, ale ne vždy tomu tak je. Jak na to a co na to říkají sami influenceři?

Pěkně popořadě

Jak zrychlit komunikaci s influencery nebo jaký je rozdíl mezi barterem a cashem, jsem vám nastínili v předchozím článku Jak na úspěšnou spolupráci s influencery. Co se dozvíte v upgradovaném článku aka vol2?

  • Jak vybrat správného influencera
  • Čím zvýšit své šance na úspěch
  • Jak influencery (ne)odradit
  • Zkušenosti influencerů s komunikací se značkami

Výběr správného influencera je must have

Než vás napadne oslovit nějakého influencera, měli byste si dobře rozmyslet, co od takové spolupráce vůbec čekáte. Chcete propagovat nový produkt? Získat nové zákazníky nebo rozšířit povědomí o vaší značce? Nebo komunikovat novinky? To všechno je rozhodující při výběru. 

Víte, že nezáleží na počtu sledujících? Teda to samozřejmě taky, ale mnohem zajímavější pro vás budou další faktory, jako například publikum, které daný influencer zasahuje, zapojení uživatelů a tak dále. Při výběru influencera se zaměřte na věci, které sdílí, nebo zda vám sedí jeho styl komunikace a hodnoty. Pak už jen stačí influencera oslovit se zajímavou nabídkou a být trpělivý.

S výběrem vám do budoucna pomůže IMBase.app 👀

Takhle (ne)zvýšíte své šance

Přijmout či nepřijmout? To je otázka, kterou si denně pokládá spousta influencerů. Nebo spíš přečíst nebo nechat být? Věřte tomu, že těm zajímavějším influencerům chodí desítky nabídek na spolupráci týdně, ať už do e-mailu nebo do DM’s. 

Dejte si tak záležet na každé maličkosti. Rozhodnout mohou i detaily. Se získáním pozornosti je to stejné jako u reklamních textů. Máte málo času, málo prostoru a musíte ze sebe vymáčknout maximum. 

Kromě finančního ohodnocení, kterému jsem se věnoval v jedničce, je pro influencera rozhodující například provedení a průběh spolupráce. Každý z nich má svůj styl a jejich kreativita často nebere konce. To byste měli brát při stanovování podmínek v potaz. Svěřte jim ztvárnění spolupráce a nechte volný průchod jejich fantazii. Způsob interpretace influencerů je důvod, proč je lidé rádi sledují, a tak by měla být placená reklama autentická. Koneckonců proto jste si daného influencera vybrali, ne? 

A na co si dát bacha?

Na tohle neplatí žádné univerzální pravidlo, ale pár typických faktorů se najde. Jeden z nich jsme rozebrali v jedničce, a to je časový pres a netrpělivost. Nikdo nemá rád, když se na něj tlačí. Myslete na to, že influenceři mohou mít i více rozjetých spoluprací najednou. Zkrátka nečekají na to, až se jim ozvěte zrovna vy. Nátlak je může hodně rychle odradit. 

Pro influencery je stěžejní jejich pověst a pokud se kolem vaší značky začnou rojit spekulace, nebo se stane středem kontroverze, mohou mít obavy o sebe a raději se od spolupráce distancují. A co exkluzivita? Je jednou z vašich podmínek? To influenceři neradi slyší. Pokud vyžadujete přílišnou exkluzivitu a oni už nebudou moct dál spolupracovat s jinými značkami, sáhnete jim na jejich příjmy. A to by vás v podobě kompenzace mohlo stát spoustu peněz navíc.

Co říkají sami influenceři

Pro lepší pochopení, jak s influencery komunikovat, jsem se obrátil na několik z nich. Položil jsem jim pár otázek a jejich odpovědi si můžete přečíst níže. Pokud vás zajímají reakce dalších influencerů, mrkněte na první díl

Oslovil jsem i BF Company, marketingovou agenturu zaměřenou na influencer marketing a módní styling. Spolupracují se spoustou influencerů, a tak mi poskytli pohled z druhé strany.


Lea Skálová (@leaskalova)

  • 50,4k sledujících
  • finalistka soutěže MasterChef 2019

Do jaké doby běžně reaguješ na nabídku spolupráce? 

Pokud mě spolupráce zaujme, reaguji v podstatě hned, jak si to přečtu. Pokud to odložím, většinou už se k tomu nevrátím, protože na to zapomenu. 😂

Změní se Tvůj přístup, když v první zprávě zmíním, že se nejedná o barter, ale o finanční plnění?

Ano, změní. Barterové spolupráce už skoro nedělám. A jelikož je moje prezentace většinou založena na receptu, tak zabere spoustu času. Navíc je to i finančně náročné, tudíž si barter nemůžu ani dovolit. 

Máš představu, jak dlouho Ti v průměru zabere domluva spolupráce? Od prvního výkopu ze strany klienta, až po Tvůj první výstup?

Strašně záleží na druhu spolupráce. Jsem schopná mít hotový první výstup do týdne, ale něco zabere i měsíce. Například na nějaké náročnější vybavení do kuchyně potřebuju dokonce i různá školení, abych vše prezentovala správně. 

Kolik nabídek Ti v průměru přijde (denně, týdně, měsíčně)? 

Zhruba tři týdně.

Kolik aktivních spoluprací máš právě teď? 

Zhruba 6 stálých a k tomu jsou nárazové, které se sice opakují, ale ne měsíčně. Jednorázovým spolupracím se snažím vyhýbat.

Milan Polák (@milanpolak)

  • 24,4k sledujících
  • ex-CEO Zootu, který je momentálně na stopě zajímavých projektů

Do jaké doby běžně reaguješ na nabídku spolupráce? 

Většinou do druhého dne. Snažím se férově odpovědět, i když nemám zájem o danou spolupráci.

Změní se Tvůj přístup, když v první zprávě zmíním, že se nejedná o barter, ale o finanční plnění?

Na rovinu ano. Finanční plnění má pro mě nepoměrně větší hodnotu než barter. Ač kombinace barter a finanční plnění dává největší logiku v tom, že by influencer vždy měl produkty reálně používat, aby bylo celé promo uvěřitelné a logické.

Máš představu, jak dlouho Ti v průměru zabere domluva spolupráce? Od prvního výkopu ze strany klienta, až po Tvůj první výstup?

Průměrně tak týden až tři týdny. Domluva podmínek, smlouva, předání produktů, brief, natočení nebo nafocení výstupů, schválení, postování. Není toho málo.

Kolik nabídek Ti v průměru přijde (denně, týdně, měsíčně)? 

Moc ne, v průměru tak čtyři měsíčně. Vyberu většinou tak dvě. Ale mě influ spolupráce neživí a nechci dělat vše. Tím se snažím být trochu unikátní.

Kolik aktivních spoluprací máš právě teď? 

Asi 2 plus mé vlastní projekty. A třetí je na cestě. Jde o rumy, což je moje srdcovka, tak na tu se těším.

Tereza Hudáková (@tereza_hudakova)

  • 20,2k sledujících
  • Supermiss 2018 a lifestylová influencerka s nadšením pro cestování 

Do jaké doby běžně reaguješ na nabídku spolupráce? 

Protože, já sama dělám influencer marketing, snažím se na spolupráce odpovídat co nejrychleji. Pokud se tak nestane do týdne, je to většinou z důvodu, že zpráva zapadne do žádostí mezi nabídky typu sugar daddy, promotion apod. 😁

Změní se Tvůj přístup, když v první zprávě zmíním, že se nejedná o barter, ale o finanční plnění? 

Nezmění, v dnešní době je totiž většinou barterové plnění ve finále o dost vyšší, než případné finanční ohodnocení.

Máš představu, jak dlouho Ti v průměru zabere domluva spolupráce? Od prvního výkopu ze strany klienta, až po Tvůj první výstup?

Jelikož nejsem klasický influencer, ale modelka, vyfotit obsah mi trvá pár dní. Na mém profilu naleznete v podstatě jen dlouhodobé spolupráce, tam už je to tak propojené, že první výstup jsem schopná přidat klidně do týdne. 

Pokud jde však o produkty, které je potřeba testovat delší dobu, dávám si s finálním výstupem na čas. Nechci lidem doporučovat něco, za čím si nestojím. (Tuto informaci však hlásím klientům dopředu.)

Kolik nabídek Ti v průměru přijde (denně, týdně, měsíčně)? 

To hodně záleží na období, situaci. 

Když cestuji, dostávám více nabídek na spolupráce třeba 3-5 týdně – je to způsobeno tím, že na cestách jsem na sítích víc aktivní. Jindy jsou období, kdy mi spolupráci někdo nabídne třeba jen 2-3x do měsíce. Jedná se klasicky o období, kdy mám hodně zakázek a nemám čas nebo chuť sdílet tolik věcí na sociálních sítích. 

Kolik aktivních spoluprací máš právě teď? 

Momentálně mám cca 4-5 dlouhodobých spoluprací. Snažím se dělat pouze spolupráce, které mi dávají smysl a sedí k mojí osobě.

Kuba Feranec (@kubaferanec)

  • 4,4k sledujících
  • CEO of @bfcompany
  • BF company je kreativní marketingová agentura zaměřená na influencer marketing a módní styling

Do jaké doby běžně influenceři reagují na nabídku spolupráce? 

Je to individuální – influenceři, se kterými děláme dlouhodobě a máme s nimi dobré vztahy, odpovídají ihned. Při navazování nových spoluprací trvá odpověď až dny. Případně jsou rychlejší na SMS konverzaci než v mailech.

Změní se přístup, když v první zprávě zmíníte, že se nejedná o barter, ale o finanční plnění?

ANO, při finanční odměně je lepší spolupráce, co se týká i plnění a spolehlivosti.

Jak dlouho vám v průměru zabere domluva spolupráce? Od prvního výkopu až po první výstup? 

Minimálně 14 dní – domluva, výběr zboží, odeslání, nafocení a schválení.

Kolik nabídek v průměru posíláte (denně, týdně, měsíčně)? 

Ze strany agentury pošleme pro influencery cca 15 nabídek denně.

Kolik aktivních spoluprací je podle vás v pořádku? 

Ideálně by měl mít influencer max 6 spoluprací měsíčně, aby se nekryly a neměl těch spoluprací až moc a byl stále zajímavý pro sledující a ne jen prodejní kanál. Ale existují influenceři, kteří mají i v jednom dni 6 spoluprací.

Jsem online

Jsem offline

Cesta k nejrychlejšímu spojení vede tudy.

jajsem@andrekohout.cz

+420 777 774 263

IČO 06115764

 
André Kohout