Není to zas až tak dávno, co YouTube spustil po vzoru Instagramu, TikToku a dalších sociálních sítích formát YouTube Shorts (aka Stories). Stejně jako u dalších sítí i nová videa na YouTube Shorts jsou YouTubem doporučována daleko víc, aby uživatele nalákal na nový formát. O algoritmech na sociálních sítích jsem už tady na blogu taky psal.
Co jsou to YouTube Shorts
Pro ty, co se s tímto formátem setkávají poprvé, YouTube Shorts jsou krátká, až minutu trvající videa, která se točí zpravidla na výšku, s (prozatím) velkým neplaceným dosahem. Tento formát připomíná například Stories či Reels na Instagramu, ale na rozdíl od Stories nezmizí po 24 hodinách.
YouTube Shorts hrají svou roli i ve vyhledávání, protože jak jistě víte, YouTube funguje také jako vyhledávač. Dobře natočená a popsaná videa vám tak mohou výrazně přispět v rámci naplnění cílů vaší marketingové strategie.
Já a YouTube
Moje aktivita na YouTube nikdy nebyla nijak výrazná. Vlastně jsem „začínal“ s vlastním kanálem kvůli značce oblečení by André. Na mém kanále najdete 4 videa, která jsem zveřejnil minulý rok v únoru a březnu. Tou dobou mi na YouTube vzrostl počet odběratelů na zhruba 130. Od té doby jsem tam nic nedal, tedy do konce ledna 2023.
Na vysvětlenou: Čísla, která uvádím v tomto článku, nejsou nikterak vysoká, ale pro potenciál, který tam je, to je bezesporu dostatečný příklad.
Když YouTube spustil formát Shorts, rozhodl jsem se, že to vyzkouším. Vybral jsem pár videí, která jsem zatím nikde nepublikoval, a dal dohromady i některá z mého Instagramu nebo TikToku – celkem nějakých 10 videí a začal jsem je postupně přidávat do Shorts. Zkoušel jsem popisky anglicky, někdy česky, s hashtagy i bez.
Shorts mi zvýšily počet odběratelů o pětinu
Budou to zhruba 2 měsíce a za tu dobu se s těmi 10 videi zvedl počet odběratelů o skoro 20 %. Samozřejmě jsou videa hodně různorodá, protože konkrétní plán s YouTube nemám, ale něco, co mě nestálo skoro žádné úsilí, mi zvedlo počet odběratelů zhruba o pětinu. Spolu s tím se zvedl i počet views u pevných videí cca o 10 %. Tady bych kredit nepřipsal jen YouTube Shorts, protože videa se objevují i v článcích na blogu, kde mám v současnosti pravidelně vcelku slušnou návštěvnost.
Používejte YouTube Shorts, dokud to sype
Stačí se podívat, co pár Shorts udělalo s mým YouTube kanálem, a je jasné, že to smysl dává. Navíc se může stát, že se některým videem trefíte do trendů, a vaše video bude mít z ničeho nic tisíce až statisíce zhlédnutí bez útraty jediné koruny.
Malý tip na závěr: Když chcete sdílet své video z YouTube Shorts třeba do článku na blogu, kde lépe vypadá klasické video, můžete z Shorts udělat během okamžiku klasické video.
Například takto vypadá odkaz na jeden z mých Shorts: https://www.youtube.com/shorts/AxVPm-u1EVs
Klasické video z něj uděláte takto: https://www.youtube.com/watch?v=AxVPm-u1EVs
V odkazu tedy místo shorts/ vložíte watch?v=. Nezapomeňte správně zkopírovat kód videa, který je klíčový.