André vs SpaSpa: 6 měsíců, 40 influencerů a 1 000 followers

Influencer marketing > André vs SpaSpa: 6 měsíců, 40 influencerů a 1 000 followers

Privátní wellness SpaSpa založili moji 2 blízcí kamarádi. Když jsem viděl, jak svépomocí, případně s další pomocí řeší sociální sítě, zeptal jsem se, zda to nechtějí ještě zlepšit. Dát tomu formu, trochu se zamyslet nad strategií a nakonec to všechno propojit i s dalšími kanály. Něco se povedlo, něco se stihlo, něco změnilo a na něco bohužel nezbyl čas. Ale tak to prostě ve spolupráci freelancer-firma je. Jak to s nimi vypadá po 6 měsících naší spolupráce? 

I za půl roku se dá udělat obrovský posun

O sociální sítě relativně nově vzniklého privátního SpaSpa.cz na Letné jsem se staral cca půl roku. Za tu dobu jsem domluvil spolupráci s více než 40 influencery, kteří propagovali prostory privátního wellnessu a dělali to rádi! Kromě veřejně přiznaných spoluprací jsme přivítali i několik desítek influencerů, kteří si to prostě nechali pro sebe.  

Za dobu naší spolupráce jsem kompletně změnil styl komunikace na socialu, rozjel trochu víc Facebook a hlavně dal formu Instagramu. Protože právě Instagram klient bral jako primární komunikační kanál. Během doby, co jsem se o projekt staral, se zvedl počet followerů z cca 700 na 1700 – a to jen díky influencerům a konceptům postů/stories/reels, které jsem ve většině případů sám vytvořil. Když se staráte o sociální sítě klienta, je důležité pružně reagovat na novinky, které daná sociální síť přináší. Proto jsem se velmi rychle domluvil s prvními influencery na tvorbě reels místo standardních postů.

Úspěšné vs neúspěšné kampaně

Influenceři, které jsem domluvil, měli mezi 10 až 500k followers. Některé spolupráce byly úspěšnější, jako třeba @GabGab_Gabi (220k), přes kterou přišly stovky nových follows a desítky objednávek. Nebo třeba @iamvoron_ (25k), kde to bylo podobné. Jiné spolupráce zas tak úspěšné nebyly, třeba v případě několika modelek se stovkami tisíc followers, které nepřinesly více méně nic. 

Přivítali jsme i profesionálního fotografa @zlyart s modelkou @hanickach, kteří nám kromě propagace dodávali právě skvělé výstupy v podobě reels. Samozřejmě bych ani tyto spolupráce nezavrhoval, protože zvýšily povědomí o brandu. A ač se to nedá v této velikosti úplně přesně doměřit, tak to bylo znatelné. V neposlední řadě i z těchto spoluprací vznikl content, který jsme následně mohli použít a využít pro promo.

Merch pro wellness? Jasně!

Mimo to jsme za tuto dobu spustili prodej merche, pro který jsem zrealizoval dvě focení – jedno z prostředí SpaSpa, kde jsem domluvil fotografa, tři modelky a vymyslel celý koncept toho, jak focení bude probíhat a vypadat. Vzhledem k tomu, že prostředí SpaSpa je pro pohodlí a klid hostů temnější, museli jsme merch kvůli produktovkám na e-shop nafotit i ve studiu. Opět jsem domluvil modelky a zrealizoval tedy další focení. 

Merch provází ikonický symbol medúzy, což není náhoda. Ve všech třech místnostech wellnessu totiž najdete akvárium s medúzami, které podtrhují už tak uvolněnou atmosféru ve SpaSpa.

Žádná náhoda, ale strategie a jasné cíle

Kdybych měl shrnout, co vše wellness SpaSpa za dobu naší spolupráce získal, tak to nebylo jen vyšší číslo v počtu followers, ale hlavně zvednutí počtu objednávek právě díky komplexní strategii na sociálních sítích a zapojení influencerů. Za nejdůležitější při využití těchto kanálů považuji právě zvolenou strategii, jednotnou myšlenku a hlavně jasně stanovený cíl, se kterým do toho jdete.

Pokud tedy chcete propojit vaše online kanály s influencery, nejprve se dobře zamyslete právě nad strategií a cíli, které chcete splnit. Teprve poté dělejte konkrétní kroky, jako výběr influencerů, koncepty příspěvků apod. A pokud byste s tím potřebovali pomoct, dejte vědět.

Jsem online

Jsem offline

Cesta k nejrychlejšímu spojení vede tudy.

jajsem@andrekohout.cz

+420 777 774 263

IČO 06115764

 
André Kohout